Webhero

Webhero

Klant

Klant: Webhero, de digitale held van zelfstandigen en kleine ondernemingen.

Sector: Webhero bouwt betaalbare websites en webshops die nooit meer verouderen.

 

Contact-reden

Webhero heeft de ambitie om in 2018 maar liefst 1000 nieuwe websites te bouwen. Om deze ambitie te realiseren hadden ze op 3 maanden tijd een stijging van minstens 50% leads nodig. 

 

Startsituatie 

Als websitebouwer had Webhero al een goede SEO-geoptimaliseerde website en blog. Ze adverteerden op Google en Facebook en postten regelmatig blog-artikels, nieuws en acties op Facebook en LinkedIn.

Ze beschikten reeds over een CRM systeem (Teamleader) en sales-tool (pipedrive).


Gewenste situatie

Een performante marketing campagne die na 3 maanden minstens 50% extra business leads per maand levert.


Aanpak

Implementatie van Hubspot

We implementeerden HubSpot om een Inbound Marketing campagne op te starten, gebaseerd op demografische, psychografische en gedragsmatige data van bestaande klanten en potentiële klanten.


Sales en Marketing koppeling

Om de overgang tussen het marketing team en het sales team vlot te laten verlopen koppelden we het bestaande Teamleader CRM systeem en de pipedrive salestool aan het nieuwe HubSpot systeem. Het salesteam wordt nu onmiddellijk verwittigd wanneer een potentiële klant klaar is om door hen gecontacteerd te worden.


Content marketing

Met behulp van zoekwoordanalyses in de webbouwers-sector creëerden we ‘topic-clusters’. Dit zijn clusters met onderwerpen waar potentiële klanten veel naar zoeken. We gaven hiermee een eerste aanzet voor de creatie van aangepaste website-inhoud en blog-artikels die relevant zijn voor Webhero’s doelgroep.

 

En ready, set, go!



Verloop

Na het startschot van de inbound marketing campagne werkten we continu verder aan de optimalisatie van zowel de website en blog als aan de advertentiecampagne:

Optimalisatie

  • De verzamelde data in Hubspot werden gebruikt om de juiste doelgroepen te bepalen en doelgroepen te segmenteren. Bestaande en nieuwe advertentiecampagnes konden vervolgens beter worden afgestemd

  • We bouwden specifieke, relevante landingspagina's 

  • We gaven advies over de website-lay out, gebaseerd op A/B testing en heatmaps

  • We experimenteerden met verschillende lead magnets (formulieren, offertes, gratis testings en andere value offers)

  • We gaven advies over CTA's (call to actions), testten en optimaliseerden ze

  • We testten, verbeterden en vernieuwden advertenties wekelijks


Resultaten

Na 3 maanden leverde de campagne maar liefst 200% extra business leads per maand op!

De inbound marketing campagne leidde tot een stijging van de conversieratio (van 2% naar 8%) en een stijging van de return on investment (ROI).

Het Webhero team breidde ondertussen uit van een 10-koppig team naar een team van 14 digitale helden.  


Mission completed!


Webhero