Driesmans

Klant

Klant: Driesmans

Sector: Driesmans verkoopt sanitair, keukens en dressings in Leuven en omstreken, voor particulieren en doe-het-zelvers. Ze hebben een showroom in Kessel-Lo.


Contact-reden

Digital voetafdruk verzekeren en online vindbaar zijn voor potentiële klanten.


Startsituatie 

Driesmans had een verouderde website die niet werd geoptimaliseerd voor online zoekmachines. Ze hadden nog geen ervaring met online marketing.


Aanpak

Sector-gerelateerd zoekwoord-onderzoek

We startten met een onderzoek naar het sector-gerelateerde zoekverkeer in Google. Op basis van dit onderzoek creëerden we een zoekwoorden-lijst met alle belangrijke termen die in de teksten van de website moesten staan. Dit zorgt ervoor dat potentiële klanten, die op zoek zijn naar relevante producten en diensten, het bedrijf makkelijk vinden in Google (en andere zoekmachines). 

SEO-advies

We gaven advies over hun website, wat leidde tot de beslissing om een nieuwe website te laten bouwen. Driesmans koos voor websitebouwers Webhero, die professionele websites bouwen voor KMO's. Voor de implementatie van de zoekwoorden-lijst werkten we samen met copywriting bureau Billycom

Online marketing campagne (SEA)

De nieuwe, SEO-geoptimaliseerde website was de basis voor een succesvolle marketing campagne. In eerste instantie zorgden we ervoor dat het verkeer naar de website, en belangrijke gebeurtenissen op de website, accuraat werden geregistreerd. 

In tweede instantie ontworpen we display-advertenties en search-advertenties. Dit zijn advertenties die respectievelijk verschijnen op partner-websites van Google en in zoekmachines (ook search engine marketing, SEM, genoemd).

En ready, set, go!

 

Verloop

Optimalisatie

Na het startschot van de online advertentie campagne werkten we continu verder aan de optimalisatie van zowel de website als de advertentie campagne:

  • We testten, verbeterden en vernieuwden de advertenties  wekelijks

  • We bouwden specifieke, relevante landingpagina's voor de advertentie campagne 

  • We gaven advies over de website-lay out 

  • We gaven advies over CTA's (call to actions), testten en optimaliseerden ze


Resultaten

Doelstellingen

In de eerste maand na lancering van de nieuwe website kwamen meer dan 500 potentiële klanten naar de website. Na start van de advertentie-campagne steeg het aantal website-bezoekers met 100%. Op één jaar tijd trok de website zo’n 12.000 potentiële klanten aan.

Niet enkel de online zichtbaarheid van Driesmans nam toe. In datzelfde jaar steeg het aantal contactaanvragen in stijgende lijn. Er werden 20 tot 50 contact-aanvragen per maand gedaan via de website, goed voor een totaal aantal van 505 leads. 

Een jaar later blijft de SEO geoptimaliseerde website van Driesmans veel nieuwe klanten aantrekken. 


Mission accomplished!


Meer items
Driesmans

Driesmans

Deel met je vrienden:
Meer items