Auto Glas Center

Auto Glas Center

Klant

Klant: Auto Glas Center (AGC)

Sector: AGC is actief in de autoruiten-sector. Hun diensten zijn autoruiten herstellen, vervangen en tinten.


Contact-reden

Meer klanten aantrekken en meer opbrengst genereren. 


Startsituatie 

Een verouderde website die niet werd geoptimaliseerd voor online zoekmachines.

AGC had eerder al een online advertentie-campagne  opgestart bij een online bedrijvengids, maar deze had onvoldoende klanten en onvoldoende opbrengst (ROI) opgeleverd.


Gewenste situatie

In 6 maanden tijd 5 extra autoruiten per dag vervangen, tinten of herstellen.


Aanpak

Sector-gerelateerd zoekwoordonderzoek

We startten met een onderzoek naar het sector-gerelateerde zoekverkeer in Google. Op basis van dit onderzoek creëerden we een zoekwoorden-lijst met alle belangrijke termen die in de teksten van de website moesten staan. Dit zorgt ervoor dat potentiële klanten, die op zoek zijn naar relevante producten en diensten, het bedrijf makkelijk vinden in Google (en andere zoekmachines). 

SEO-advies

We gaven advies over hun website, wat leidde tot de beslissing om een nieuwe website te laten bouwen. AGC koos voor websitebouwer Webhero, die professionele websites bouwen voor KMO's. Voor de implementatie van de zoekwoorden-lijst werkten we samen met copywriting bureau Billycom

Online marketing campagne (SEM)

Met de nieuwe, SEO-geoptimaliseerde website werd de basis gelegd voor een succesvolle marketing campagne. In eerste instantie zorgden we ervoor dat het verkeer naar de website, en belangrijke gebeurtenissen op de website, accuraat werden geregistreerd. 

In tweede instantie ontworpen we display-advertenties en search-advertenties. Dit zijn advertenties die respectievelijk verschijnen op partner websites van Google en in zoekmachines (ook search engine marketing, SEM, genoemd).

En ready, set, go!


Verloop

Optimalisatie

Na het startschot van de online advertentie campagne werkten we continu verder aan de optimalisatie van zowel de website als de advertentie campagne:

  • We testten, verbeterden en vernieuwden de advertenties  wekelijks
  • We bouwden specifieke, relevante landingpagina's voor de advertentie campagne 
  • We gaven advies over de website-lay out 
  • We gaven advies over CTA's (call to actions), testten en optimaliseerden ze


Resultaten

Doelstellingen

In slecht 4 maanden tijd behaalden we de vooropgestelde doelstellingen en na 6 maanden was het resultaat voor Auto Glas Center een omzetstijging van 5%. 

De SEO geoptimaliseerde website van AGC blijft veel nieuwe klanten aantrekken. 


Mission accomplished!



Auto Glas Center