Hubspot: wat is het eigenlijk?

HubSpot: volgens veel digital marketeers het antwoord op al hun vragen. Wat heeft de tool niet? Met een CRM (Customer Relationship Management), een CMS (Content Management System, Sales Hub, Marketing Hub en Service Hub, lijkt het plaatje compleet. Toch is het niet weggelegd voor elk bedrijf!


HubSpot, wat is het?

HubSpot is een “all-in-one marketing software” die jou alle tools aanbiedt die je bedrijf nodig heeft voor bijvoorbeeld SEO, marketing automation, bloggen of web analytics. Klinkt best simpel, toch? Het is iets ingewikkelder dan dat! Hubspot claimt een inbound marketing software platform te zijn dat bedrijven helpt klanten, bezoekers en leads aan te trekken. Dit is zeker niet onwaar, maar als je Hubspot wil aanschaffen omdat je denkt dat je door het platform vanzelf die bezoekers, klanten en leads zal krijgen, heb je het goed mis! Waarmee je dit wel bereikt? Growth content.




Inbound marketing vs Growth content 

Jaren geleden riep HubSpot de term “inbound marketing” tot leven.  Allerlei agencies beweerden toen dat zij experts waren in hun veld, maar de meesten waren dit niet. HubSpot benoemde je al een inbound marketeer als je content maakte of die content echt waarde toevoegde aan toekomstige klanten maakte niet uit. Growth content is in zekere zin inbound marketing, maar je geeft enkel jouw beste en originele content met de hoogste waarde aan jouw doelgroep.


 



Wat is HubSpot vooral niet?


Toch is HubSpot niet de oplossing voor al je problemen of vragen. Wanneer je bedrijf de software koopt, ga je er vanuit dat het je taken gemakkelijker maakt. Dat is niet zozeer waar. Koop je hun software, dan koop je ook hun methodologie. Een methodologie die misschien wel uren toevoegt aan jouw werkdruk en indruist tegen alles wat je kent van marketing. Daarom is het erg belangrijk goed geïnformeerd te zijn over HubSpot, waar ze voor staan, hoe je het gebruikt, maar zeker hoe de integratie met jouw bedrijf verloopt.



Werkt het wel voor jouw bedrijf?


Met andere woorden: ben je bereid om goede content te maken? En begrijp je ook dat de software van Hubspot een tool is die jou zal helpen in jouw marketing inspanningen? Als jouw antwoord op beide vragen “ja” is, dan kan HubSpot zeker een handige en effectieve tool zijn voor jouw bedrijf. Met genoeg tijd, moeite en een correcte implementatie van de tool converteer je meer leads, trek je meer bezoekers aan en krijg je meer klanten. Onthoud tenslotte dat wanneer je HubSpot hebt aangeschaft en de cijfers gunstig zijn, dat jij hiervoor hebt gezorgd en geen stuk software!


Wil je op de hoogte blijven van nieuwe tips en tricks van de JAYJAYS Academy? Schrijf je dan in en mis nooit een nieuw artikel of video!




Over Jens

Hi iedereen, ik ben Jens De Meester en zoals jullie misschien al weten werk ik voor JAYJAYS, een digital marketing bureau in Leuven. Ik heb al enkele mooie jaren ervaring achter de rug in de digital marketing en als data analist. Naast mijn job, doceer ik het vak Strategic Intelligence op de Hogeschool Thomas More in Mechelen. Mijn doel is digital marketing en digital business intelligence tast- en begrijpbaar maken bij gedreven ondernemers, zodat iedereen zelfstandig een succesvol bedrijf en website kan runnen!

 

Toch nog nood aan meer info? Aarzel niet om contact op te nemen via:

info@jayjays.be

016 66 14 19

Of volg me op LinkedIn : https://be.linkedin.com/in/jensdemeester 


Hubspot: wat is het eigenlijk?

Beheer al je klanten data in één handige tool: Segment

Lees hoe alle wegen leiden naar één Customer Data Platform: Segment. Zo wordt klantendata verzamelen een stuk eenvoudiger.

Lees meer

Een ETL Pipeline ontwikkelen aan de hand van Google Cloud Platform

Benieuwd naar hoe je jouw klantendata automatisch naar je datawarehouse upload? Dan komt dit artikel als geroepen voor jou!

Lees meer

Wat is Facebook pixel en wat kan ik er mee doen?

Als bedrijf is het tegenwoordig niet genoeg om social media pagina’s te hebben. Erop actief zijn is nu de norm! In het artikel van deze week lees je wat Facebook pixel is en waarvoor je het allemaal kan gebruiken. Nu kan jij perfect kan zien hoe jouw Facebook ads het doen en je volgers zich gedragen.

Lees meer

Hoe gebruik ik Google Optimize?

Google Optimize: de ideale tool voor het personaliseren van jouw advertentiecampagnes. En personalisatie is belangrijk zodat jouw boodschap aankomt bij de juiste persoon, op het juiste moment. Lees alles over de verschillende tests die je kan uitvoeren.

Lees meer

4 voordelen van Google Tag Manager

Plaats vanaf nu zelfstandig en zonder website developer tags op jouw website met Google Tag Manager (GTM). Website bezoekers tracken wordt voor jou een piece of cake.

Lees meer

Wat is het verschil tussen Google Analytics en App + Web?

Je wil jouw website data beter analyseren maar je hebt geen idee wat het verschil nu is tussen Google Analytics en App + Web? Ontdek hier de verschillen of bekijk de video die jou alle instructies geeft bij het installeren van de tool voor jouw website!

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x