Rapportage

Rapportage

Om bedrijven op de hoogte te houden van de prestaties van hun online marketing campagne voorzien we bij JAYJAYS een real-time dashboard dat op elk moment van de dag kan worden geraadpleegd. We sturen daarnaast een maandelijks rapport met een interpretatie van de belangrijkste data en resultaten. Campagnes die geen verkeer naar de website leveren worden stopgezet of geoptimaliseerd, zodat er enkel budget wordt besteed aan online advertising die rendeert.

Met analytische software zoals Google Analytics en Google AdWords kunnen we informatie verzamelen over websitebezoeken. We komen bijvoorbeeld te weten:

  • Welke webpagina's veel worden bezocht
  • Op welke webpagina's gebruikers het langst navigeren
  • Naar welke producten en diensten mensen op zoek zijn
  • Vanuit welke regio de meeste bezoekers komen
  • Welke bezoekers (leeftijd, geslacht, locatie,...) het best converteren

 

We monitoren de marketing campagne prestaties o.a. met behulp van de volgende data:

  • Het aantal mensen die de advertentie te zien kregen
  • Het aantal keren er op advertenties werd geklikt
  • De gemiddelde advertentiepositie in de zoekresultaten
  • Het aantal behaalde doelen of 'conversies' (hoeveel mensen belden, mailden, vulden een contact-formulier in, of deden een aankoop?)
  • De ROAS (Return on Advertising Spending)

 

Rapportage